GLASS HEART. CUORE DI VETRO

20180423_183347

h. 19:00

I leave Norway with a gap in my heart. This is the land where two years ago (today) it started a radical change of perspective for me. The desire to settle here and form a family. But unfortunately dreams do not always come true. Or maybe not in the times and in the ways that we decide.

They say that the human mind is so intelligent and protective that it does not allow the “griefs” to come together, but are punctuated in due time when we are ready. And so first I had to let Emilie go and a year later me and her daddy “let each other go”.

I love this country. The nature with its abundant presence of water in all its forms. The people and their kindness, tact, simplicity. The lifestyle. The outdoor life. And above all the cycles of light.

You enter the winter where the rhythms slow down, with very few hours of light, low energy, you are “hibernating” for a few months, time for yourself and to reflect. Then it comes the moment when the sun comes and every day remains more and more until you have very long and full of light days. So more energy, more hormones in circle, more desire to socialize, to do sports and to do projects.

20180423_183618However, let’s say the truth, I now want more “regular” light rythms…these ones in Tromsø are too bipolar for me 😀

So I want to bring with me these 22 hours of light a day that I have now. But also, and especially, the polar night “of the soul” with its bright green “inspirations” of the Northern Lights, kept in a beautiful glass heart.

And in my heart, forever, the exceptional people that Norway gave away to me. Especially the “E” ones.

First of all Espen. And our little great wonder, Emilie

but also Eva and, despite everything, Eivind

and all the people I met here

Takk for nå, Norge

20180423_152205Lascio la Norvegia con un vuoto nel cuore. Questa è la terra dove due anni fa (oggi) è iniziato un cambiamento radicale di prospettiva per me. Il desiderio di stabilirmi qui e formare una famiglia. Ma purtroppo non sempre i sogni diventano realtà. O magari non nei tempi e nelle modalità che decidiamo noi.

Dicono che la mente umana sia così intelligente e protettiva che non permette ai “lutti” di arrivare insieme ma vengono scanditi in tempi giusti quando siamo pronti. E così prima ho dovuto lasciare andare Emilie e un anno dopo ci siamo “lasciati andare” l’un l’altro anche io e il suo papà.

Amo questo Paese. La natura con la sua presenza abbondante di acqua in tutte le sue forme. La gente e la sua gentilezza, delicatezza, semplicità. Lo stile di vita. La vita all’aria aperta. E soprattutto i cicli di luce.

Si entra nell’inverno dove i ritmi rallentano, le ore di luce pochissime, l’energia bassa, si sta in “letargo” per qualche mese, tempo per se stessi e per riflettere. Per poi giungere al momento in cui arriva il sole ed ogni giorno rimane sempre di più fino ad avere giornate lunghissime e piene di luce. Dunque più energia, più ormoni in circolo, più voglia di socializzare, di fare attività sportive e di fare progetti.

20180423_184020Anche se dico la verità, adesso ho voglia di ritmi un po’ più “regolari” di luce…quelli di ora a Tromsø sono troppo bipolari per me  😀

Quindi mi voglio portare con me queste 22 ore di luce al giorno che ci sono ora. Ma anche, e soprattutto, la notte polare “dell’anima” con le sue “ispirazioni” verde acceso dell’aurora boreale, custodite in un bel cuore di vetro.

E nel cuore, per sempre, le persone eccezionali che mi ha regalato la Norvegia. Specialmente quelle con la “E”

Prima di tutto Espen. E la nostra piccola grande meraviglia, Emilie

ma anche Eva e, nonostante tutto, Eivind

e tutte le persone che ho incontrato qui

Takk for nå, Norge

 

5 thoughts on “GLASS HEART. CUORE DI VETRO

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s